11/10/2022

Ja teniu disponible un nou episodi del podcast del Museu Hidroelèctric.

També el podeu escoltar si cliqueu el següent enllaç:

El Programa 3 de la Temporada 1 del podcast del Museu Hidroelèctric de la Central de Capdella és una entrevista a Kike Herrero, que juntament amb Xavier Palau formen Celístia Pirineus

Celístia Pirineus té com a objectiu la divulgació sobre astronomia, amb una passió encomanadissa. Combinen les activitats astronòmiques amb el coneixement del paisatge, la gastronomia i el territori. Tant el Xavier com el Kike són experts en el seu camp. Xavier Palau és Màster en Astronomia i Astrofísica, i promotor del Parc Astronòmic del Montsec. Kike Herrero té una Llicenciatura en Física, Màster d’Astrofísica i un Doctorat en recerca de planetes extrasolar, i a més treballa també com a astrònom a l’Institut d’Estudis Espacials de Catalunya. Tots dos són experts en astrofotografia, disciplina de la qual en fan tallers, en els que ensenyen a fer fotografies del cel nocturn.

L’activitat de Celístia Pirineus es desenvolupa principalment al Pallars Jussà i la Noguera, que són destinacions que han estat recentment certificades per la UNESCO com a reserves starlight. Kike ens explica a l’entrevista la importància d’aquest certificat i com ha impulsat l’astroturisme. A més, fa un repàs de les activitats que es poden fer amb Celístia Pirineus, que també podeu consultar a la seva web www.celistia.cat o a les seves xarxes socials facebook, instagram i twitter.

L’entrevista té lloc al mirador d’Obeix, situat vora la cruïlla de Sant Cristau. A més del mirador que situa els pobles de la coma (Paüls de Flamisell, Mont-ros i Pobellà) i alguns pobles del sud (la Plana de Mont-ros, Beranui, Castell-estaó o Antist), també hi trobem el mirador dels estels. Kike detalla en què consisteix aquest mirador, que té un planisferi, que us ajudarà a identificar els estels i constel·lacions que es veuen a cada moment des de l’indret on esteu mirant. A més, també hi trobem un màstil que assenyala l’estrella polar, que serveix de referència per orientar-nos durant la nit.

Mirador dels estels a Obeix.