Història

La història del Museu Hidroelèctric de Capdella es remunta a l’any 1998, quan l’Ajuntament de la Torre de Capdella va impulsar la preservació del patrimoni hidroelèctric de la Vall Fosca.

El Museu està emplaçat en l’antic edifici de les oficines i el consultori mèdic, a tocar de la central hidroelèctrica de Capdella.

La visita a l’espai permet fer un recorregut des que va sorgir la idea de la construcció de la central hidroelèctrica fins que es va posar en funcionament, el 1914, analitzant els canvis econòmics, socials i d’infraestructura que va suposar, alhora que es reflexiona sobre el futur energètic i la sostenibilitat.

A més, el Museu és un equipament de territori, des d’on es gestionen altres espais com: les rutes interpretades de les mines de Castell i la ruta Martorell, les visites a l’església de Sant Vicenç de Capdella, el telefèric de la Vall Fosca, els Espais de Memòria Democràtica i l’hospital de cartró. Al mateix temps, es treballa en la recerca, preservació i divulgació del patrimoni cultural, miner, arquitectònic i paisatgístic de la vall.