26/07/2022

Presentació del llibre "Del Montsec a les Valls d'Àneu seguint els indrets d'una guerra. Front del Pallars 1938-39" de Manel Gimeno

Aquest diumenge dia 31 de juliol a les 12:00 h, al Museu Hidroelèctric tindrà lloc la presentació del llibre Del Montsec a les Valls d’Àneu seguint els indrets d’una guerra. Front del Pallars 1938-39, de Manel Gimeno i Lardén amb la col·laboració de M. José González Arnalot.

Aquest volum, editat per bresca editorial, és una guia que té per objectiu donar a conèixer una visió diferent d’alguns indrets del Pallars; en ella, es fa un recull d’excursions i rutes que tenen com a fil conductor les restes d’elements militars del front del 1938. L’obra es divideix en 14 zones, i cada zona està dividida en diversos sectors, de manera que s’han seleccionat fins a 41 propostes diferents d’excursions.

Cada proposta ve acompanyada d’un mapa per situar-la, un QR per ampliar informació sobre la zona i un altre per descarregar el Wikiloc del sector a visitar, fotografies dels punts més importants, i una nota sobre els punts d’interès. A més, inclou els mapes dels tracks. Per a la seva elaboració, Manel Gimeno s’ha servit d’arxius militars, diaris personals i memòries de testimonis. Una forma de conèixer la nostra història mentre recorrem els escenaris on aquesta va tenir lloc.

És una obra rigorosa i completa, i estem segurs que la presentació serà molt interessant. Manel Gimeno i Llardén s’ha centrat especialment en la recerca en sobre el període de la Guerra Civil i l’aspecte econòmic de la postguerra a través de la indústria i el comerç. Entre d’altres, algunes de les seves publicacions són Indrets d’una guerra (2018), Les batalles del Segre i la Noguera Pallaresa (coautor, 2016) i Un segle i mig de botigues i indústries de Sort (coautor, 2006).

31 de juliol de 2022

Presentació del llibre "La casa i la llar pallaresa (1946)": activitat cancel·lada

Guanyadors VI Concurs de Microrelats de la Vall Fosca

cartell inauguració de l'exposició Enfilant l'agulla

Inauguració de l'exposició «Enfilant l'agulla, la indumentària tradicional de la Vall Fosca»

Visita teatralitzada amb Albert Keller

L'adreça electrònica no es publicarà.